Toimitus- ja maksuehdot

1. Yleistä

Nämä toimitus- ja maksuehdot koskevat Vaparishopin (jäljempänä verkkokauppa) ja sen asiakkaiden välisiä sopimuksia. Verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Vapaa-ajattelijain liitto ry on yleishyödyllinen yhdistys eikä ole arvonlisäverovelvollinen. Tuotteiden hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

2. Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan internet-sivujen kautta lisäämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilausta tehdessään asiakas sitoutuu kulloinkin voimassa oleviin toimitus- ja maksuehtoihin.

3. Maksutavat

Verkkokaupan maksunvälittäjänä toimii Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Ruotsi. Klarna tarjoaa maksuvaihtoehtoina laskun, osamaksun sekä muut Klarnan kulloinkin tarjoamat maksutavat. Maksamalla Klarnan kautta hyväksyt Klarnan omat ehdot.

Maksamiseen liittyvissä kysymyksissä pyydämme ottamaan yhteyttä suoraan Klarnaan.

4. Toimitustavat ja -kulut

Tilaukset toimitetaan Postin välityksellä asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen tai kotiinkuljetuksena Postin palveluvalikoiman mukaisesti. Vaihtoehtoisesti tilaus voidaan noutaa verkkokaupan ilmoittamasta noutopaikasta.

Toimituskulut ilmoitetaan kassalla ennen tilauksen vahvistamista. Nouto on maksuton.

5. Toimitusaika

Tilaukset käsitellään normaalisti  5–10 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Toimitusaika Postin kautta on yleensä 3–7 arkipäivää. Tuotekohtaisist poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan sivuilla tai asiakkaalle erikseen.

6. Palautusoikeus

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita alkuperäispakkauksessa.

Palautuksesta tulee ilmoittaa verkkokaupalle 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista, ellei toisin ole sovittu.

Palautuksen jälkeen rahat hyvitetään alkuperäiselle maksutavalle Klarnan kautta, kun palautettu tuote on vastaanotettu ja tarkistettu.

7. Reklamaatiot ja virheelliset tuotteet

Mikäli tuote on viallinen tai toimitus on virheellinen, pyydämme ottamaan viipymättä yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun. Virheellisestä tai vahingoittuneesta tuotteesta tulee ilmoittaa kohtuullisessa ajassa tuotteen vastaanottamisesta.

8. Noutamatta jäänyt paketti

Noutamatta jäänyt paketti ei ole sama asia kuin palautus. Verkkokaupalla on oikeus veloittaa noutamatta jääneestä paketista toimitus- ja käsittelykulut.

9. Vastuunrajoitus

Verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisesta esteestä (force majeure) johtuvista viivästyksistä tai vahingoista. Verkkokaupan vastuu rajoittuu enintään tilauksen arvoon.

10. Riitatilanteet

Mahdolliset erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajariitalautakunnan yhteystiedot: www.kuluttajariita.fi. Kuluttajaneuvontaa antaa maistraatti.

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä toimitus- ja maksuehtoja ilman ennakkoilmoitusta.